Annyong Haseyo! You'r truly in Wana Eyssa Fantasy Galaxy! Dont be Copy Dog ok!Saranghaeyo~ : Follow | Dashboard -Wana Eyssa
Wana`s Planet: Kem Kem!

Kem Kem!

Annyong haseyo,!! wahh yesterday was my last day at Ulu Bendul Camp (wahh speaking sekejap)! hahaha hari semalm hari terakhir aku kat Perkemahan perdana kat ulu bendul..Aegyo sedih gila lah aku.. huhu walaupun aku penat gila babi  tapi memang syok la!SMK sri andalas feat SMK raja Lumu..mmg ramai lah,smk sri andalas 84 raja lumu lebih kurg 76 cm2 hahah campur semua berapa org?  Ok nak dengar cerita tak? jom start

Hari Pertama
sebelum kita orang bertolak,kat sekolah ade sambutan hari guru, Happy Teachers day! sorry cikgu2 yang saya ta wish sebab saya tak jumpa cikgu,saya tak tahu cikgu kat mana  sebab saya nak pack barang2 kem so saya tergesa2 balik and beratapa menyesalnye tak wish kat cikgu
4org budk gila terutama yg pegang payung :P

 .. huhu, he3 kita orang bertolak pukul 3:30 cmtu lah.. sampai pukul 6 lebih camtu lah, first2 datang jew kitaorg kena berbaris, mula2 aku ingat mesti menyeksakan kem ni! rupanya tak beb! seronok gila walaupun hampir 2 hari tu aku ngantuk and macam org lalau(org yg ta sedar dia sedang buat apa) hahaha,..! ada beberapa orang fesi yang bimbing kitaorang antara nama fesi yg aku ingat, abg Borhan, abg Mus,Abg Kamal,Kak N, Kak wani, Kak Pa'ah,Kak su,abg Kay.. and? he3 sorry dah lupa. dorang memang sporting gila habis! hahahah,.bila dah sampai tu kitaorang terus pasang khemah.mula2 kitaorang dapat kemah besar sebab dlm kiterorg punya khemah ade 6 org.pas2 besi kemah tu wat hal so kitaorg dpt khemah yg  agk sederhana bsrnya and hnye muat tuk 4 org saje! mne na letaklgi 2?.

Image credit: 100% cikgu roslina punya

IMGE CREDIT :100% cikgu roslina punya!

 malam tu kitaorg dipecahkn kpd 12 kumpuln and aku kumpulan ke 10 kodd pas2 buat ice breaking,Reka sorak untuk kumpulan masing2,carta star and pelbagai mcm, aktivii yg pling memalukn aku ialah mse tu fesi suroh ita cri kwn just seorg je and dlm 10 lgkh saja kter kena cri kwn nd mse tu aku blurr so aku ta beberapa fhm game tu..so aku ta de kwn and then aku kena berdiri..mmg mlu lah semua tgk aku.dah lah aku sorg jew yg bgun..and abg kay kter 'biar abg kay yg temankn' adoii semua budak 'ooooo' kt aku.. malu gila! tup tip tap jam dah pukul 1 pagi! huhu so kita org pegi tido, setiap kemah ade 1 penjaga.tpi khemah aku 2 org jage! hahah sebab 2 org ta muat,so bergilir2 lah kitaorg jaga, aku and dayah jaga waktu last,mula2 aku kena jaga ngn farra tpi dia ta bgun2 pun, aku tkut na kejutkn dye takut mengamuk! sb diatu org kacau sikit mse dia tdo dye na mgmuk cm org gila! so aku biarkn lah.

Hari Kedua
Esok paginya,dlm pukul 4 pagi aku kejutkn penduduk2 dlm khemah aku tu, and mandi... solat subuh and breakfast semua... pas2 kitaorg wat senaman , lompat bintang and mcm2 lagi.tapi senaman yg tak mungkin aku lupakan senaman yg mcm menari2 sikit tu! hahaha kelaka jew abg borhan wt senaman tu! hahaha !
imge credit:100% cikgu roslina punya
lepas senaman kena naik gunung,! gunung apa? gunung ANGSI nama dye.tapi aku tak naik sebab SEMPUT (lelah)lo..  aku,farra,budak form 1 arqif and amelia. huhu,kterorg gossip2(ceh) gossip psl budak darjah 6 kt SK sri Andalas,hahaha, ta de keje gossip pasal budak sekolah rendah.! lepas 2-3 jam budk2 yg laen balik.si dayah mcm org patah kaki je ak tengok! hahah dorg kter dorg sesat and terpaksa pusing2 and then bru smpi blik.. kesian.. sebaik aku ta ikut and terimaksih penyakit lelah ku kerana membantu ku..hhahaha..malam tu kitaorang buat lakonan,and mula2 aku tak dapat apa2 watak pun and then ketua kumpulan aku(kak hawa) from SMK raja Lumu letih and terpaksa aku ganti tempat dye. sebaik aku baik tao lao ta da lama aku menjerit kat situ, aku just bagi ucpn pembukaan kumpuln kita org je,malu siott ! aku ta pena ckp depan org ramai gune mikrofon cm 2 ,! wahh mse tu mmg aku gagap gila smpi teks terakhir tu aku terlupa ! huhu, and then kterorg berlakon secare spontan.. dlm pkl 12:30 mlm camtu..aku igt dah bole masuk tido.. rupanya tak! Fesi2 suruh kitaorg amik apa2 kain and tutp mata kita org... cikgu cakap ade nitewalk.. aku igt nitewalk yg jalan2 malam dlm hutan tpi tknlah tutp mata kot,,, rupanya nitewalk yg kene duduk sorg2 dlm hutan..huhu apa lgi budk2 yg lain menjerit sakan la woii! abg borhan ckp lah tempt yg bkl kiterorg pergi tu keras..panas,and tempat tu dulu ade seorg lelaki mati and roh dia dibangunkn n masih berlegar2 dikwsn tu.. huhu. aku tak percaya la cerita tu.. ade aku kisah? sb aku tao taktik dorg.. hahah sb aku dah byk kli buat aktiviti ni.. bgi org yg ta tao tu mmg pucat gila mke dorg lps dga cerita tu

abg borhan siap bgi warning jgn cuba intai2 nnt jmpe hantu la ape la,..lepas kitaorg diasingkn kt tempat "keras" tu .. dlm 3-4 minit fesi2 and cikgu2 tinggalkn kterorg,aku dengar ade org menjerit and sorg lagi and tbe2 ade org kter "jgn kacau aku" ,and then mulee lah cerita scream versi melayu nye hahahah.kelaka gila la mse tu, budak lelaki ramai yang berzikir Allahuakbar , aku dah rse mcm tengah berperang, budk perempuan plk ade yg bce al-fatihah,surh yassin. yg paling klaka ade budak perempuan bce surah al-fatihah kuat2 mcm nak meletup dunia.masa tu aku nak tergelak tpi ak tahan je sb nth2 ade makhluk yg betul2 ke mse tu naek bulu roma ku hahah aku? aku senyap2 jew,aku bce dlm hati.. aku kena kacau jugak tapi 2 kali je sebab aku tak menjerit... aku kena pegang2 je.. akmal kter yg pegang2 tu cikgu roslina.. ntah ye or tidk.. dia pegang tengkuk aku tngn aku.. hahah aku diam jew..sb aku tao tu bkn hantu..ps2 aku rse cikgu ta puas hati kot aku ta menjerit ..dlm beberapa minit cikgu pegang lagi..and aku masih mcm tu.. hahahaha! org yg menjerit and over2 mcm kena kcu btul2 tu cikgu kacau.. hahahah! aku ta tao la cikgu sape yg menjerit mcm pontianak, mengaum mcm harimau.. tiop2 muka org mcm angin pelik,, hahahah,klaka jew! ade budk form 5 lelaki dri smk raja lumu ,siap bersilat lagi! ahahah sengal jewp.. tadi kter 'jangan risau aku ada' hahah dye pn sama 2 kali 5 penakotnya.. . dah abis tu semua ckgu gelak , kata kena tipu ar ! haha! dorg semua marah cikgu and fesi2 aku cuma gelak jew.. he3,pukul 2 kterorg tido.. aku n dayah yg jge wktu pertama pkl 2 smpi pkl berapa ntah..disebbkn terlalu pent aku n dayah tertido kt luar,aku pki slepping bag.. perhh mmg sjuk lah kt luar ..tpi best gila!!!!!! nyeyak kot aku tido..smpi tak sedar giliran kterorg da abis,tersedarjew aku kejutkn farra and ikin .sb leps2 gilirn dorg.. si farra mengamuk sakan la..padahal aku bru kejutkn dye slow2.. blum thp kasar lgi smpi dye kluar khemah and tendg beg aku yg besar kedabak tu! hahah klaka siott si farra tu..and then aku biarkn dye mgmuk kt luar tu and aku smbg tido dlm khemah..
Hari terkahir
Kitaorg semua perserta mmg bgun lmbt hari tu.. pukul 7:00 camtu kot baru bgun!  ta sempt solat subuh.. kitaorg terus wat aktiviti ,first kitaorg kena tutp mata lagi and duduk kt tempt yg disediakn..and nnt bila ketua kumpuln sebut nama kita,kita kena bgun and cri arh suara dia... mmg kecoh la mse tu semua ketua tgh pggl nme and smpi jdi bising ! so mse tu tempt aku dudk mmg jauh dri ketua so abg kamal ta silap aku yg bwk aku dudk dekt tmpt lain. mmg lme la nme ak disebut and akhirnya dpt jugak.. aktiviti kedua plk kena angkat besen yg penuh dengan air guna tali rupia ramail2.. mmg kecoh lah.. sebaik berjaya,ketiga plk main kter kena gigit tali tu and masukkn pen dlm botol, bukn aku sorg je yg main semua perserta main dlm satu game.. so kita sedang berkeja sama.. faham tak permainan apa? haha aku pn tak fhm main apa.. game ni asyik terbatal jew.. sb lao tali terleps dari mulut and tgn tak genggam kt berlakang akn terbatal n kena wat lgi sekali..mmg benggang lah aku mse tu.. sb mse tu aku tgh skit perut mcm kena gastrik.. and asyik terbtl jew..! huhu

tengah hari tu kitaorg berkemas2 lipat khemah semua.. and duduk dalam dewan yg bernama dewan angsana ta silap lah.. and acara penutup dilaksanakn.. mmg sedih la mse tu. sb berpisah ngn kwn2 bru dri smk raja lumu ,terutama ngn budk form 1 lelaki tu yg suke sakat aku.. aku terlupa na tnye nama dye.. dye mmg lawak gila lah! hahaha suke wat aku tergelak.. and aku sdih sb berpish ngn fesi2 .. harap dapat jumpa lagi :) I LOVE U!!!!!  dalam bas memang semua penat gila lah.. Aku rse semua tertidur kot termasuk aku.. whuaa.. 
akhrinya selamat sampai lah aku dirumah and dapat bukak blog aku ni..he3
Pengalamn ni memang best lah.. lao ada tahun depan adakah aku akan pergi? yes I will!! walaupun aku penat! huhu Hwaiiting!



No comments :